Monday, August 2, 2010

PELAJAR PERLU BERJIWA BESAR

Sebagai seorang pelajar istilah KEGAGALAN buangkan daripada diari kehidupan anda sebaliknya tuliskan dalam diari anda tentang KEJAYAAN!!! Pahatkan dalam jiwa anda perkataan BERANI UNTUK BERJAYA DAN TAKUT UNTUK GAGAL.Jika telah diSET kan begitu aturkan langkah-langkah bagaimana orang lain BOLEH BERJAYA dan ANDA JUGA BOLEH BERJAYA... dengan syarat-syarat yang mudah iaitu U+S+A+H+A sebenarnya KEJAYAAN TIADA RAHSIA.
Pokok pangkalnya adalah dari JIWA anda. Apa yang anda mahukan adalah ditentukan oleh anda sendiri. Orang lain hanya mencadang, anda boleh MENGGANGGUK sahaja atau kalau ingin BERJAYA anda perlu BERTINDAK. BERTINDAK TERUS BERTINDAK (konsisten) dengan KUDRAT penuh PERANCANGAN (persistance), BERSABAR dengan dugaan (patience), kemudian baru berserah pada ALLAH setelah BERSUNGGUH dalam PERJUANGAN..Ingat IBUBAPA peransang jiwa NO 1. Ingat GURU pemberi ilmu dan INGAT ALLAH sesungguhnya DIA akan ingat akan anda juga.
Ingat betul-betul..jadi pelajar susahnya seketika...kerana selepas kesulitan itu pasti ada kesenangan.Percayalah para pelajar!!!!

No comments:

Post a Comment