Monday, August 19, 2013

SUSU IBU YANG TERBAIK

Dikesempatan masa yang dikurniakan Allah ini, kami pengedar Shaklee dari Miri ingin berkongsi sedikit ilmu mana tau ianya bermanfaat untuk anda khususnya para ibu yang amat disanjungi.Mari kita sama-sama merenungi Kalamullah yang bermaksud :

"Para ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh, yaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan. Dan kewajiban ayah memberi makan dan pakaian kepada para ibu dengan cara yang makruf. Seseorang tidak dibebani melainkan menurut kadar kesanggupannya. Janganlah seorang ibu menderita kesengsaraan karena anaknya dan juga seorang ayah karena anaknya, dan waris pun berkewajiban demikian. Apabila keduanya ingin menyapih (sebelum dua tahun) dengan kerelaan keduanya dan permusyawaratan, maka tidak ada dosa atas keduanya. Dan jika kamu ingin anakmu disusukan oleh orang lain, maka tidak ada dosa bagimu apabila kamu memberikan pembayaran menurut yang patut. Bertakwalah kepada Allah dan ketahuilah bahwa Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan."
(Surah Al-Baqarah: 233) 
 Gambar: Antara pengorbanan seorang Ibu
Pandangan Islam tentang penyusuan ibu  diperingkat awal bayi amat jelas. Kebaikan susu ibu memang tidak boleh disangkal.
Namun mungkin anda para ibu atau rakan-rakan anda menghadapi masalah tentang penyusuan bayi-bayi anda..kekeringan susu atau masalah lain maka kami di SHAKLEE menyediakan set penyusuan khusus untu anda dengan pakej yang mantap!

Gambar: Set Penyusuan Shaklee (Sumber:Healthhouse.blogspot.com)

Hubungi kami Pengedar Shaklee Miri dengan SMS/Email: 0194893501 (Nilam)/0138103445 (ed),aidsn1975@gmail.com

*These statements have not been evaluated by the food and drug administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment