Tuesday, September 3, 2013

Suka Hati Aku Kerana Layan Emosiku Egoku-SHAKLEE

EMOSI DAN EGO-SHAKLEE!!!

Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi SAW. Sunnahnya diikuti untuk penambahbaikan dalam kehidupan. Nabi  SAW Telah bersabda, antaranya "bahawa 9/10 sumber rezeki adalah perniagaan" dan "menuntut ilmu adalah wajib ke atas setiap muslim". Kita sering mendengar kedua-dua Hadis ini tetapi sejauhmanakah kita mengambilnya sebagai satu pengajaran dalam kehidupan?

Oleh yang demikian sahabat pembaca sekalian, jom kita cuba mantapkan ilmu di dada dengan menyertai perniagaan yang modalnya tidaklah besar tetapi pulangannya boleh berlipat kali ganda,  berbaloi dengan segala usaha dan kesabaran kita. Kita sering berfikiran sempit terhadap perniagaan Multi Level Marketing (MLM) dan sering melabelkan MLM adalah perniagaan yang tiada kelas. Tetapi tahukah sahabat sekalian bahawa perniagaan MLM menyediakan  peluang yang begitu besar sekali. Pelbagai insentif dianugerahkan seperti Insentif wang tunai sehingga 50%, insentif kereta, dan juga melancong.

MLM tidak memerlukan modal wang yang besar tetapi memerlukan modal "air liur"yang banyak untuk memastikan anda menjadi seorang yang peramah kerana ianya memerlukan mencari orang lain untuk menggunakan produk yang sama.Ganjaran akan diberikan kepada kumpulan yang mampu bekerjasama dengan baik. Istilah memberi pulangan/keuntungan hanya kepada upline sahaja amatlah tidak betul kerana dalam SHAKLEE downline boleh potong upline pada bila-bila masa asalkan usahanya lebih. Pendapatannya boleh melebihi upline, kan adil namanya.
kejayaan
Emosi dan egomu membawa kejayaan!

Dalam perniagaan kita, kita perlu ada EMOSI untuk memberikan kasih sayang kepada perniagaan kita. kasihsayang inilah yang memberikan kita fokus kepada perniagaan kita. Sudah tentu setiap orang ada EGO untuk mempertahankan syarikat dan produk yang dikeluarkan. kita adalah wakil syarikat. Jadi EGO syarikat EGO kita juga. Bagi pengedar-pengedar yang setia, EMOSI DAN EGOMU adalah milik anda sekalian. Ingat apa yang kita buat hendaklah 100% kasih sayangnya...baru berjaya.

So, untuk rakan pembaca yang berminat untuk menjadi usahawan dan memerlukan bimbingan, jangan malu untuk bertanya khabar kepada kami dengan sms atau whatsapp ke 0194893501 (Nilam)/0138103445 (Ashudi)

No comments:

Post a Comment